![]() |
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Newborn
![]() Join Date: Jul 2008
|
ERS311 doet niet meer opladen???!!!
Vorige week vrijdag had ik mijn ERS311 gekregen en hij heeft het een paar dagen heel erg goed gedaan sinds nu afgelopen dinsdag. Als ik probeer hem op te laden dan brand het rode lampje ongeveer 30 minuten en daarna springt hij uit en doet hij niks meer. Het hondje zelf doet wel iets als je hem aanzet, hij reageert gewoon dat de accu leeg is en dan springt hij weer uit.
Donderdag de adapter naar een elektronicazaak gebracht en ze hebben die nagekeken en volgens hun is deze niet stuk. Ik heb een vermoeden dat de kop van de andere kant van de adapter waar de magneetjes aan zitten ietsjes stuk zijn of die in de rug het de Aibo zitten. Ik heb Nippon Deals uit Japan gemaild, en die zeggen dat de Aibo niet stuk moet zijn want die was voor de 100% volle procent getest toen deze werd opgestuurd. Daarna heb ik naar Sony in Belgie gebelt, en die stuurden mij weer naar iemand anders die wel iets met aibo's te maken zou hebben, die wel onder sony doet vallen. Ben nu op antwoord aan het wachten. Weet iemand van hier iets wat het zou kunnen zijn? Kan toch ook niet aan de accu liggen? Alvast hartelijk bedankt. |
|
|
|
|
Sponsored links
|
|
|
#2 |
|
Aibo Moderator
![]() |
Re: ERS311 doet niet meer opladen???!!!
Het kan de accu zijn of de contacten tussen oplader en aibo.
Als het lampje uitgaat start de aibo dan wel goed op en loopt hij ook een tijdje of doet hij helemaal niets? Wat je ook kan proberen is de accu even verwijderen uit de aibo en weer terugplaatsen, misschien dat dat helpt. Ik weet niet waar je woont maar ik heb een draagbare oplader waar je de accu los in kan zetten, kunnen we misschien ook een proberen. Verder past de accu van de ERS-7 ook in de 311 dus dat kan ook even gewisseld worden met jouw oplader om te zien of het aan de contacten ligt. |
|
Martine, Kai ( zilver 210 ), ChiChi ( zilver 111 ), Yuki ( witte ERS 7 ) en Mitsu ( 220A )
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Newborn
|
Als het rode lampje uit is van de aibo dan probeer ik hem altijd uit. Als ik op het knopje druk begint het groene lampje te branden en speelt Aibo eventjes een melodietje dat zij accu leeg is. Hij loopt dus niet. Maar ik zal dat eens proberen om een tijdje de accu te verwijderen en daarna hem weer te plaatsen. Zo niet dan laat ik wel iemand eens naar de contacten kijken. Bedankt! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Newborn
|
Ik dus zo achter gekomen dat het de accu is.
Ik heb dus eentje bij Nippon Deals bestelt, die hadden er nog 1 en de laatste. Omdat het de 2e bestelling van mij is is de verzending gratis, onder EMS en de dollarsoers staat ook nog eens heel erg laag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Aibomaster
![]() |
goed dat je er achter bent dat dat het probleem was maar,
gooi de oude accu niet direct weg er is een kans dat die nog hersteld kan worden |
|
LET THE R-CODE GUIDE YOU (fac ut vivas canis et carpe felis)
![]() _______________________________________________ sonya's hyve
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Newborn
|
OK, dat zal ik dan ook doen. Bedankt voor de tip!
![]() |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Newborn
|
Nieuwe accu vandaag binnen gekregen, aibo opgeladen en hij doet het weer.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Aibo Moderator
![]() |
Dat is nog eens goed nieuws en best wel snel binnen ook.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Newborn
|
Ik heb nog toevallig 1 accu bij Ebay kunnen vinden voor de ERS311, die leg ik dus weg. Heb ik dadelijk 2 accu's voor het hondje.
|
|
|
|
|
Sponsored links
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|