Aibo forum

Go Back   Aibo forum > Aibo Aibo Aibo > Aibo ERS7

mind3 van ebay =OK

Aibo ERS7

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-06-2006, 03:52 PM   #1
segwayglider
Senior Member

segwayglider's Avatar

Send a message via MSN to segwayglider
mind3 van ebay =OK

ik heb vandaag mijn mind3 gekregen die ik kocht voor 202 euro op ebay
en alles is ok ermee....ik denk dat die persoon uit brussel er veel heeft want telkens er een verkocht is ,staat er een nieuwe op
maar wel zeer vlugge verzending
groetjes

mijn robots :
chipp & dale :2x ers7 m3
james:trillobite electrolux
dennis & rita:roomba vacuum & scooba wetcleaner
yellow:karcher vacuum
marie:robotcruiser van siemens
huckley:robotcat
knabbeltje: nabaztag konijn
q-mac:i-qbot (in de opmaak)
michelin:dressman-robot siemens(strijkrobot)
shitt-bot:litter-robot(kattentoilet)
ass-bot:robotic toilet seat (automatische toiletbril)
egg:"rolly"sony-robotic-player
alien:"miuro" music robot
pino:van zmp
pleo
segwayglider is offline   Reply With Quote

Sponsored links

Old 10-07-2006, 04:38 PM   #2
kiwi73nznl
Newborn

:!:

ter informatie - het is een kopie :shock:

die persoon in belgie is in overtreding, hij heeft een manier gevonden om de speciale encryption op andere memory sticks te krijgen/kopieren en vervolgens de mind 3 erbij gedaan...

in principe heeft u nu een illegale kopie in huis :!:

als het werkt is dat natuurlijk geweldig ... maar onthou svp dat het geen origineel is!

kiwi > vrouw
aibo's zwart ers111 * rood ers210A * zwart ers7M2 + 3* wit ers7M1-2 + 3 *
kiwi73nznl is offline   Reply With Quote

Old 10-07-2006, 06:29 PM   #3
segwayglider
Senior Member

segwayglider's Avatar

oesje :evil:
dat is dan niet ok !!
je ziet daar nieks aan ,de cd ziet er hetzelfde uit de stick,de opdruk enz...en alles werkt prima
ik had eerst gevraagd aan aibo clinic of er nog een mind 3 ergens te koop is bij hen.....maar alles was voor 100% uitverkocht....vandaar dat ik blij was met het aanbod op ebay
die zelfde persoon staat er nu op met 2 aibo's (7 ) een witte en een zwarte M3 ...hij heeft er ook al enkele aangeboden
?????????
tja ik ben wel blij met mijn upgrade.... en met 2 ers7's op mind 3 is er wel veeel leven in huis....maar dat vind ik wel leuk !
groetjes :wink:

Old 10-07-2006, 08:53 PM   #4
kiwi73nznl
Newborn

...
die belg noemt zijn M3 upgrades "clones", ik weet dit omdat ik zijn veilingen ook had gezien op ebay, er was er een met een "koop nu" optie, ik emailde de belg om te vragen of de software compleet met doos enz was... antwoord was dat er geen doos/sony verpakking bij zit omdat het een clone is en de software en veiling was speciaal op verzoek van een Italiaan... binnen 10 minuten was de veiling ook voorbij, koper was een Italiaan.

dat hij nu aibo''s verkoopt zegt niet dat hij in de toekomst geen M3 "upgrades" te koop zal aanbieden op ebay, het is lekker lucratief telkens 200 euro en meer [andere veilingen voor hetzelfde verkocht door hem zijn in de 300 of tegen de 400 euro gegaan] te vangen voor zogenaamde "clones"... oftewel, illegale kopieen!

als ik een cd brand / kopieer van bijv een cdtje van de Rolling Stones, dan kan ik via de scanner een cd sticker printen die niet te onderscheiden is van het origineel...
de M3 memory stick is niet een roze stick maar een gewone 128 mb paarse stick die overal vrij te koop is... een sticker voor de memory stick is net zo makkelijk gemaakt als een sticker voor de cd...

het is leuk bedacht en gedaan door de belg, waarschijnlijk als ik het programma zou hebben om de sony encryption te kunnen "clonen" dan zou ik het ook doen, ik vind echter dat de verkoper, door dit niet bekend te maken - dat het niet om origineel sony software gaat - anderen in een mogelijk strafbare positie plaatst zonder dat die anderen daar weet van hebben...
als verkoper het nou gewoon kenbaar zou maken, dan heeft de koper tenminste de mogelijkheid om te beslissen om niet te kopen, maar dit zal verkoper natuurlijk en-publiek niet doen...

ik vermoed dat op gegeven moment de belgische verkoper van deze zgn clonen wel tegen de lamp zal lopen omdat het gaat opvallen hoeveel M3 upgrades hij verkoopt... iemand ergens zal gaan tellen en tot de conclusie komen dat het niet klopt - zeker niet als blijkt dat de belg gewoon particulier is en geen bedrijf met officieel contract met sony om aibo en/of aiboware [software] en/of aibo accessoires te verkopen heeft, m.a.w. geen officiele voorraad kan hebben...

kan ook zijn dat sony dit leest en vervolgens ebay gaat surfen, ook de afgelopen veilingen, die altijd nog een tijdje beschikbaar blijven, mits verkoper met een goede reden komt bij ebay om de bestanden te laten verwijderen... de kopers staan dan uiteraard ook nog vermeld...

als u in de toekomst de aibo met deze bewuste upgrade zou willen verkopen, dan bent u in principe ook strafbaar omdat u illegaal software doorverkoopt...

het is maar een weet...

K
kiwi73nznl is offline   Reply With Quote

Old 10-07-2006, 10:16 PM   #5
segwayglider
Senior Member

segwayglider's Avatar

alle lap weer een miskoop (de zoveeeeeeelste op een rijtje)
weeral bedrogen dus,maar mijne aibokes blijven nu toch bij mij hoor ik zal deze software zeker niet doorverkopen!!!niet met en niet zonder de aibo!

ene ....ik koop niet meer op ebay.....liever van man tot man...eerlijk in de ogen zien en dan pas kopen !!
groetjes

Old 01-05-2009, 05:32 PM   #6
Broogem
Newborn

Re: mind3 van ebay =OK

Dat kan dan alsnog via ebay, maar spreek dan wel in het echt af, ga langs bij die persoon. Altijd beter dan via de post.

Broogem is offline   Reply With Quote

Sponsored links

Reply
Tags: ,

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules