![]() |
|
|
#1 |
|
Junior Member
![]() Join Date: Sep 2006
|
Notoire oplichter op ebay
Vrinden,
Er is een notoire oplichter die niet van ebay te branden is. Zie http://cgi.ebay.com/Aibo-ERS-7-by-So...QQcmdZViewItem Het gaat steeds om 1-day listings. Buy now price van Eur 700 voor een ers 7 ... en heel belangrijk: hoewel hij aanbiedt via ebay, is het de bedoeling dat men vooral NIET mailt via ebay maar naar een apart email adres: "!Very Important!:We are not able to receive or check any email in our ebay account!They are updating our account! Sorry for any inconvenience!" BS! Wat met name beangstigend is aan deze werkwijze is dat deze persoon zich voordoet als een reputabele verkoper met soms duizenden positieve commentaren. Ik geloof dat we hier te maken hebben met een geval van phishing. Ik heb wel eens met deze persoon gemaild en vroeg om foto's. Uiteraard kreeg ik niets. Het hondje zittend op de doos is volgens mij een foto uit een catalogus. Ook frappant is dat deze persoon staat op betaling via Western Union. Zou veiliger zijn. Tuurlijk! Not! Kort en goed, wees op uw hoede voor deze bandiet. Uiteraard heb ik ebay in kennis is gesteld. gr Mojo |
|
|
|
|
Sponsored links
|
|
|
#2 |
|
Aibomaster
![]() |
hij valt al op door de western union
als ze geen andere metode willen weet je zeker dat de aibo er niet is vertrouw alleen die met paypal :idea: |
|
LET THE R-CODE GUIDE YOU (fac ut vivas canis et carpe felis)
![]() _______________________________________________ sonya's hyve
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aibo Moderator
![]() |
En alle veilingen waarbij je buiten e-bay om contact moet opnemen met de verkoper zijn ook vals.
Meestal gaat het hierbij om een gehacked account en als je wel contact opneemt met de verkoper via e-bay zal deze waarschijnlijk nergens van weten. |
|
Martine, Kai ( zilver 210 ), ChiChi ( zilver 111 ), Yuki ( witte ERS 7 ) en Mitsu ( 220A )
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
![]() Join Date: Nov 2006
|